Jumaat, 14 Jun 2013

mode : sentap

Keluarga aku kecik je. Aku ada mak dan sorang adik perempuan, setahun muda dr aku. Lain dari tu aku mmg xde sesape lg pn kat dunia ni.Tapi aku dgn adik aku mmg xsebulu. Mungkin sbb ada mak je kami still xputus  hubungan kut. Tp adik aku ni jenis kering hati. Dari kecik sampai la sekarang, aku asyk makan hati je dgn dia. Sampaikan aku xconfident dgn diri sendiri.down memanjang je. Sbb tu idup aku x fun kut. Lebih kepada menyendiri.
 
Nak dijadikan cerita, harini aku sesaja je kut post status dan tag dia.Tetiba dia reply kasar.(yea..kasar bagi aku, mungkin ati aku sensetip..sbb asyk makan ati je!!) Now i fell down. Rasa tak dihargai. Yup, currently mmg aku xde duit.Sbb menanggung adik aku kat kg tu. Dia cikgu..tgh tggu posting je..so sepanjang dia mnganggur tu la aku tanggung dia, tanggung duit keta dia, gaji aku kecik..mne nk byr keta aku, keta dia lg..yezza keta dia pun pkai nama aku, so aku da xblh beli rumah lg!! Nampak tak betapa besarnye aku berkorban tuk dia.Tp dia xhargai. She keep saying aku ni mngungkit.(aku kotak biru, dia kotak merah)
 
 
Now aku sedar, suatu hari nanti, maybe aku tak kan diperlukan lg bila dia dh ada duit. Jadi mulai dr sekarang, aku kne keep saving, supaya one day nanti aku xkan mintak tolong dia walau apa cara sekali pun. Takut nanti aku dihina, dicaci hanya kerana duit. Well aku blh nampak perangai dia.Even mak aku pn cakap mcm tu.
 
So arini aku rasa macam nak lari...lari sejauh yang mungkin.Biar aku dalam dunia aku.Mungkin aku tak diperlukan di dunia ni. Huh, yup, really touching.Aku mmg sentap.Xpe la, mmg selama ni pn susah senang aku sorang2 je. Nasib aku ada mak.Klau tak, mmg sebatang kara la aku.
 
Aku ni mmg tpt org susah mntak tolong. Blh dikatakan kawan2, famili or sesape saje yg kenal aku akan datang kat aku klau diorg memerlukan pertolongan. Tp lepas tu senyap je kan. Ape la nasib aku.Ya Allah, Kau kuatkan ati aku untuk menerima dugaanMu ini.Sesungguhnya, aku tak skuat dalam mnghadapi ujian Mu ini. Tapi jika itu mmg takdir ku, aku redha.
 
Sigh~~rasa mmg mcm nak lari ke satu tempat je.Tpt dimana?Duit pn xcukup. Hmm..telan air liur je la.
 
 
Doakan aku berjaya.Thanks all
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan